Sellel nädalal pusisime ringitundides Sphero robotitega. Leiutasin Sphero liikuma panemise õppimiseks mängu “Püüa elevant kinni!”. Küllap on sarnast mänge teinud teisedki ja minugi mäng tekkis kohandusena mitmete ideede uurimisest.
Põrandale on märgitud stardijoon ja stardipunkt. Mängides selgus, et arukas oleks teha mitu stardipunkti, siis on suuremal hulgal mugavam mängida. Meile sobis stardijooneks põrandakatte vuugi koht. Stardipunkti märkisin kolmnurkseks lõigatud post-it paberiga. Mänguväljakuks oli põrand kuhu oli paigutatud 8 eri värvi paberit, igal paberil oli isevärki looma kujutis. No näiteks oli mul sinisel paberil öökull ja roosal elevant ja punasel part jne. Samasugused paberid veidi vähendatud kujul olid laual pildiga pool allapoole.

Mängija ülesanne oli võtta loosiga laualt üks kaart, asetada Sphero robot alguspunkti ning luua selline programm, et pall sõidaks soovitud elukani, kuvaks LED-tuledega paberil olevat värvi ning esitaks tahvelarvutist paberil kujutatud eluka hääle.

Esialgu oli omajagu pusimist, et mitu kraadi on paremale või mitu sekundit võiks võtta soovitud teekonna läbimine. Pärast mõningast katsetamist hakkas asi laabuma. Seejärel võis juba minna keerukama väljakutse juurde ja loosida endale mitu elukat ning kirjutada selline programm, et Sphero läbiks kõiki loosiga saadud loomi, näitaks nende juures õiget värvi valgust ning tahvelarvutist saaks esitatud ka õige heli.
Kes soovib sama mängu mängida, siis võib endale vajalikud pildid siit alla laadida. Suuremate piltide jaoks kasutasin printimisel värvilisi pabereid. Loomakujutused pärinevad Pixabay pildipangast.